Viestejä

Pääsiäistervehdys

Kevät on outoa aikaa. Olen herännyt useana aamuna neljän ja viiden välissä yksittäisen mustarastaan soidinlauluun. Siinä sängyssä pyöriessä tulee monta asiaa mieleen.
Koiramme Onni-corgi kuulee pyörähtelyn ja alkaa kävellä levottomasti ja ääntelee ja saakin minut siirtymään olohuoneen sohvalle lukemaan Hesaria. No, ei aikaakaan, kun Onni työntää lämpimän kuonon ja kylmän kirsun käsivarrelleni ja katsoo suoraan silmiini. ”Ulos siitä laiskimus. Minulla on hätä." Pakkohan se on päällysvaatteet pukea ja sitten ulos, satoi vettä tai kuten nyt huhtikuussa, on hieno aurinkoinen pakkasaamusää.

Kävellessä aivot saavat happea ja jo mieli ”juokalehtaa” uusia ideoita. Hienoa kun on kevät, vaikka koronavirus jyllää maailmalla. Pysytään omissa ajatuksissa ja oloissa. Soitetaan ystäville tai lähetetään ihan yllättäen tekstari tai sähköposti. Monet tutut ilahtunevat tai ainakin tulevat yllätetyksi.

Kävelytien ojassa leskenlehdet työntävät keltaisia kukannuppuja aurinkoa kohti. Naapuriyhtiömme etelänpuoleisella rinteellä kukkii jo siniset skillat. Näyttivät sinivuokoilta, mutta lähempi tarkastelu selvitti kukkaterän muodon skillaksi. Nyt pulutkin jo huhuilevat televisioantennissa reviiriään. Nyt on kevät, kun Turun seudulla on istutettu jo ensimmäiset perunat.

Meidät on määrätty karanteeniin kotiin Helsinkiin. Mutta taas tuhansia kutsuttiin ulkomailta kotiin Suomeen. Oliko se järkevä päätös? Tiedotamme heti, kun jotain uutta Helsingin kaupungin ja seurakunnan taholta kuuluu tilojen ja toiminnan osalta.

Nautitaan ulkoilmasta ja keväästä. Nyt viimeinkin paljastui televisiomme monet ohjelmien uusintojen uusinnat, Joka tapauksessa, yksi perusinsinöörin toteamus sallitaan. Ennen piti yskäistä kuuluvasti, että peittyi pierun ääni. Nyt päinvastoin pitää pieraista, että näin Korona-aikana peittyy yskäisyn ääni.

Hyvää Pääsiäistä, toivoo seniori Olli

Hyvät eläkeläisjärjestöjen aktiivit

tiedoksi vanhusneuvosto

Elämme poikkeuksellisia aikoja.

Vanhusneuvoston kokoontumiset ja tilaisuudet siirretään myöhempään ajankohtaan, mahdollisuuksien mukaan ensi syksyyn.
Kevään aikana selvittelemme, miten uusi tilanne tulisi ottaa huomioon vanhusneuvoston toiminnassa.
Ikäihmisten ääni on tärkeä saada kuuluviin nyt, kun erityisesti heidän elämäänsä on rajoitettu.
Helsinki-avun käynnistyminen on hieno asia ja sen toimintamallista saadaan kokemusta myös tulevaisuutta varten.

Toivottavasti eläkeläisjärjestöt löytävät keskinäisen yhteydenpidon muotoja ja välittävät tietoa jäsenistölleen.
Kannustan kaikkia huolehtimaan omasta ja muiden hyvinvoinnista. Rajoitukset ovat ikäviä, mutta niitä pitää noudattaa.

Toivotan hyvää pääsiäistä ja kevään jatkoa kaikille!

Laura Varjokari, puheenjohtaja

Puheenjohtaja Olavi Nieminen

Kevätkokous 10.3.2020

Kokouksessa käsiteltiin sääntömääräiset asiat.
Lisäksi valittiin syyskuussa 2019 valitun ja joulukuussa menehtyneen puheenjohtajan työtä jatkamaan, hallituksen jäsen
Olavi Nieminen, Helsingin Kansallinen Senioripiiri ry.

Kuvia kokouksesta

Kokouksen jälkeen vieraaksemme saapui Helsingin kaupungin projektikoordinaattori
Elisa Kaaja, joka kertoi uudesta senioreille suunnatusta projektista ”Helsinki liikkuu ja liikuttaa -kiertue 2020” Kiertueen avaus on Kauppakeskus Kaaressa 12.-18.5 klo 10-14.

P E R U U T E T T U  Korona (Covid-19) pandemian takia

Kokouksessa jaettiin tietoa tilaisuudesta, Suvanto ry:n ja Mummon markan vartijoiden projekti ”Kuinka välttää taloudellista kaltoinkohtelua ja huijauksia?” sekä keskusteltiin taloudellisista väärinkäytöksistä.
Aiheesta suunniteltu koulutustilaisuus Töölön palvelukeskuksessa 20.3.2020

P E R U U T E T T U  Korona (Covid-19) pandemian takia.